Ibland vill man bara gråta :-(

Ställ frågor om modeller, udda apparater eller tillverkare.
Användarvisningsbild
Micke
Kontakt:

Ibland vill man bara gråta :-(

Inläggav Micke » 23 maj 2017, 20:31

Hu i h-e kan radiomuseum.org acceptera bilder på ett MONSTER som bilder på en äkta Zenith?
http://www.radiomuseum.org/r/zenith_6a2 ... 640at.html
Kolla in bilderna, det är en Frankenstein-radio som någon fubick har asat in från en lada och antytt vara en Zenith.
Visst, chassiet är det, men träbacken som någon har skruvat in chassiet i är definitivt inte en Zenith.
Kolla in rattarna och utseendet.
Är dom blinda på radiomuseum.org? Eller accepterar dom vad för skit som helst?

Jag har skrivit ett surt inlägg och begärt att dom raderar bilderna. Jag får se om jag får ett svar.

Sen har dom helfel i notes för Concerton V518 (som jag laddat upp till dom) http://www.radiomuseum.org/r/philips_co ... 8v_51.html
Jag har lagt till en change där också med hänvisning till deras eget forum http://www.radiomuseum.org/forum/why_di ... _1957.html

Men dom har inte ändrat på modellen. Jag har begärt ändring på det också.

Användarvisningsbild
JanneHagnell

Re: Ibland vill man bara gråta :-(

Inläggav JanneHagnell » 24 maj 2017, 19:54

Är det inte samma princip som med Wikipedia, att du får skriva in vad som helst så länge ingen annan protesterar?
Besatt av Blaupunkt bilradio från 70- och 80-talen!

Användarvisningsbild
Micke
Kontakt:

Inläggav Micke » 24 maj 2017, 20:06

Nej, man gör ett förslag på förändring, och det granskas av en reviewer som ska godkänna det. Så hur detta har slunkit in vette tusan. Men, jag fick svar i går, dom ska radera bilderna som är felaktiga.

Användarvisningsbild
JanneHagnell

Inläggav JanneHagnell » 25 maj 2017, 23:44

Micke skrev:Nej, man gör ett förslag på förändring, och det granskas av en reviewer som ska godkänna det. Så hur detta har slunkit in vette tusan. Men, jag fick svar i går, dom ska radera bilderna som är felaktiga.

:)
Besatt av Blaupunkt bilradio från 70- och 80-talen!

Rolf Zetterberg

Inläggav Rolf Zetterberg » 26 maj 2017, 19:31

Ibland är det svårt att få ändringar gjorda på RM.
Jag påpekade en gång att radion i fråga inte var en rörradio utan en transistor-länkade t.o.m till ett schema,men fick svaret att det troligen var en rörradio.
Då gav jag upp.

Användarvisningsbild
Micke
Kontakt:

Inläggav Micke » 26 maj 2017, 20:34

Bilderna (vissa av dom) är nu borta.
Jag håller med dig Rolf, det är stock-konservativa personer som har radiomuseum. Och dom misstror allt och alla.
Jag har slutat med bidrag till dom med bilder, dom tog bort mina copyright i bilderna och lade in egna. Då tröttnade jag.
Jag brukar bevaka dom få "model suggestions" jag har gjort, det var då jag upptäckte bilderna.

Återgå till "Modeller och apparater"