Gamla elektronrör ska säljas

Förmedling och efterlysning av olika objekt.
lennon
Kontakt:

Gamla elektronrör ska säljas

Inläggav lennon » 30 december 2016, 20:09

Den lokala radioklubben har låtit mig ta hand om försäljningen av rör som kommer från avliden f.d. innehavare av serviceverkstad. Jag har lagt så mycket tid på att sanera partiet, rensa från kasserat gods och ordna de återstående rören i lådor att jag inte vill sälja styckevis. Är det rimligt att begära anbud på en viss låda och vad ska jag i så fall våga begära som minimipris? Finns det en marknad för så många rör åt gången? Är det Tradera som gäller? Synpunkter mottages tacksamt.
Bilder finns här: http://www.sm5dff.st/NRK/tillsalu.htm

Lennart

Användarvisningsbild
Rickard

Re: Gamla elektronrör ska säljas

Inläggav Rickard » 30 december 2016, 22:39

En del rör är såklart mer värda än andra, men jag förstår dilemmat med att sälja styckevis. Å andra sidan är det svårt att få skäligt betalt om man säljer i för stora partier. Förslagsvis, dela varje låda i tex. 4 delar och lägg ut dessa lotter till försäljning på Tradera. Jag tror det är den bästa kompromissen.
/Rickard

lennon
Kontakt:

Re: Gamla elektronrör ska säljas

Inläggav lennon » 9 januari 2017, 12:44

Min kompromiss, om än inte den bästa, blev att öka antalet lådor från fyra till åtta. Eftersom ingen läsare av detta forum har anmält intresse hamnar nu utbudet på Tradera under två veckor. Välkomna med bud!

Lennart

Återgå till "Köpes/Säljes/Bytes"