Radiomässa 2011!

Information om veteranmarknader, samlarmässor och övriga evenemang.
ricard
Kontakt:

Inlägg av ricard » 1 augusti 2011, 21:44

Jag får tacka för en trevlig tillställning. Har bara varit där en gång tidigare, även då som besökare. Trevlig stämning, och roligt att prata med andra samlare som förstår vad man pratar om...

Fyndade själv en Tandbergkassettbandspelare i utmärkt skick, har nog aldrig hört så bra ljud från en kassettspelare förr. Roligt! Samt ett EF804-rör som kommer väl tillpass i en gammal rullbands-Tandbergare.

Kan för övrigt slå ett slag för att åka kollektivt söderifrån i alla fall. Enligt viamichelin.com tar det 1 timme och 45 minuter att köra bil från Lund, och med tåg (till Bromölla) och buss (561) tar det ganska precis två timmar, inte mycket mer alltså. Har man införskaffat Skånetrafikens sommarkort behöver man bara betala tillägg inom Blekinge, från Jämshög till Olofström, vilket kostar omkring 16:- enkel resa (köps på bussen med Skånetrafikens rabattkort). Mycket praktiskt om man inte har för mycket att bära (vilket ju är en uppenbar risk i och för sig).
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand."

Användarvisningsbild
knutte
Kontakt:

Inlägg av knutte » 3 augusti 2011, 18:48

Här är några bilder tagna innan mässan öppnats för allmänheten
Bilagor
radiomassa5.jpg
radiomassa5.jpg (51.27 KiB) Visad 3861 gånger
radiomassa4.jpg
radiomassa4.jpg (52.22 KiB) Visad 3861 gånger
radiomassa3.jpg
radiomassa3.jpg (49.77 KiB) Visad 3861 gånger
radiomassa2.jpg
radiomassa2.jpg (44.16 KiB) Visad 3861 gånger
radiomassa1.jpg
radiomassa1.jpg (36.79 KiB) Visad 3861 gånger
/Berndt Knutsson

lennon
Kontakt:

Inlägg av lennon » 5 augusti 2011, 11:08

Två frågor från en som aldrig har deltagit på grund av avståndet: Är radioapparaterna i allmänhet renoverade och fungerande? Vad stod det på prislappen på den ljusa AGA 1771 (Långsoffan)?

Lennart

Användarvisningsbild
Johan
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Johan » 5 augusti 2011, 12:13

Jag svarar för mig: Jag upplyser om vilka som är renoverade, av mina brukar det handla om ca. 1/3. För övrigt är intrycket att de flesta säljes som samlarobjekt och renoveringsobjekt.

Eftersom det är min AGA kan jag upplysa om att jag hade reapriset 400 kr under mässan. Min uppfattning, som jag vet många delar, är att vi har mycket bra priser som ofta ligger en bra bit under marknadspriserna (läs Tradera). Att resa till mässan kan därför löna sig väl om man vill köpa på sig några objekt. Många träffas i Olofström för att träffas och snacka lite radio och få med sig hem något bytesobjekt eller fynd.

lennon
Kontakt:

Inlägg av lennon » 5 augusti 2011, 20:21

Tack för snabbt svar. Jag tänker att eftersom mässan är öppen för allmänheten behöver apparaterna vara renoverade och omedelbart användbara för dem som inte är radiotekniker utan bara vill ha ett fungerande gammalt objekt i hemmet.
Min fråga om AGA beror på att jag tänker sälja en av mina, den är topptrimmad och försedd med fräscha rör, däribland nytt öga. Då räcker 400 kr inte till för att täcka kostnaden för rören.

Lennart

Skriv svar