Göran Ågårdhs samling säljs på auktion - 27:e september 2009

Information om veteranmarknader, samlarmässor och övriga evenemang.
Användarvisningsbild
Micke
Kontakt:

Göran Ågårdhs samling säljs på auktion - 27:e september 2009

Inläggav Micke » 18 september 2009, 18:41

Jag skapar en ny tråd för auktionen 2009-09-27.
Allt som rör denna auktion ska postas här.

lennon
Kontakt:

Originalskick eller renoverat?

Inläggav lennon » 20 september 2009, 20:29

Synd att det krävs 85 mils bilresa, annars skulle jag lägga ett par hundralappar på en Philips 752A. Vet någon om apparaterna i allmänhet har fått friska rör och kanske bytta kondensatorer eller om de är i orört originalskick?

Lennart

Användarvisningsbild
Micke
Kontakt:

Inläggav Micke » 21 september 2009, 06:11

Om radioapparaten kommer från Ågårdh och den stod i affären, då har Göran gjort vid den. Annars inte.

Användarvisningsbild
Johan
Site Admin
Kontakt:

Tack för senast!

Inläggav Johan » 28 september 2009, 16:46

Då var Ågårdh-auktion nr 2 över, tack för alla trevliga samtal under visningen! Trots att jag inte var riktigt i form pga. magproblem var det en spännande auktion: en del fajter med andra medlemmar, några besvikelser, några överraskningar! Mest nöjd är jag nog med skyltar och Elton radion (se bifogad bild).
Bilagor
Elton_120.jpg
Elton typ 120
Elton_120.jpg (52.28 KiB) Visad 6422 gånger

Peter Öhrn

Göran Ågårdhs samling

Inläggav Peter Öhrn » 29 september 2009, 11:59

Synd man inte kunde närvara, lite för långt att åka.
Det var ju inte några Tradera priser på apparaterna de verkade gå ganska billigt.
Vet någon om det var många utlänska budgivare eller om apparaterna stannar i landet?

/Peter

soda

Inläggav soda » 29 september 2009, 20:48

Där var ett par finnar med en stor lastbil och de hade köpt en hel del radio, men också annan technica. T.ex. spelautomater och fotografica mm. De sa att de skulle sälja på Internet i Finland.

Sen var det nog ett par danska samlare och åtminstone någon tysk tror jag också. Dock tror jag de var just samlare och inte handlare.

Vespan var inte där, så det blir nog inga italienresor för de här radioapparaterna.

Visst var det mycket som blev billigt. En del blev det väl utifrån skicket, som inte var lika genomgående bra nu, men en del var riktigt bra och blev ändå fantastiskt billigt jämfört med Tradera.

Det gick att göra fynd och nog gjorde jag en hel del. Sen betalade jag ganska rejält för en del saker också, men jag ska återkomma lite om egna köp när jag hunnit kolla lite närmare på grejorna.

soda

Inläggav soda » 3 oktober 2009, 20:07

Här kommer en samlingsbild på allt jag köpte vid auktionen.

Undras om det är någon som har klagat på inköpt gods. Det står en text när man tar fram slutpriserna på skånes auktionsverk från auktionen:

"Auktionshuset svarar inte för skick och funktion. Undersökningsplikt gäller."

Har nån radio exploderat när kontakten stacks i väggen, tro?
Bilagor
agardh2_inkop1.jpg
agardh2_inkop1.jpg (99.97 KiB) Visad 6258 gånger

Peter Öhrn

Inläggav Peter Öhrn » 3 oktober 2009, 23:58

Där gjorde du nog några fina fynd, Grattis.
/Peter

Användarvisningsbild
Radioten
Kontakt:

Inläggav Radioten » 6 augusti 2010, 22:36

Lite sent påkommet nu! :lol: :oops:
Men är det auktionsfirman som kommit på den mycket geniala idén och sätta klisterlappar på lådan? Vad händer med fernissan när man tar bort lapparna?Är lacken i god kondition är det ingen fara men är den som den oftast är på en gammal radio så följer den med när lappen tas bort med ett fult sår på lådan som följd som inte går bort med mindre än och fernissa om den.När jag fick köpa en massa radio efter en som arbetat på norrköpings auktionskammare så satt fortfarande auktionsnummerlapparna kvar.Och tejpen hade frätt på fernissan så det är fula märken i fernissan.Han tog det som inte blev sålt.Varför kan dom inte sätta lapparna på skalan om den är i glas?enkelt att få bort.Eller binda lappen med ett snöre kring en rattaxel.Också lätt att få bort.
MVH radioten

Kent

Inläggav Kent » 17 augusti 2010, 20:46

Ågårdh`s Samling ja..
Troligen kommer det att bli en ytterligare auktion, men då i egen regi och på plats någon gång i månadsskiftet sept/nov. enl prel. uppgifter

Det kommer att läggas ut bilder på forumet här bl.a.

Och mera exakta uppgifter tider snart m.m.

Kent

Inläggav Kent » 30 augusti 2010, 20:29

Har varit i kontakt med Pier Ågårdh ikväll
Denna auktionen som planeras till i slutet av september eller möjligen i oktober kommer att bli den till i största antal radiorelaterade prylar
uppskattningsvis 1.500 - 2.000 objekt

lägger upp bilderna på ny tråd se ovan

Återgå till "Marknader och mässor"