ÅGÅRDH`s Samling försäljning hösten 2010

Information om veteranmarknader, samlarmässor och övriga evenemang.
lennon
Kontakt:

Inlägg av lennon » 4 oktober 2010, 10:13

Jag tycker att tillställningen var välorganiserad (inte "tämligen") och inte alls kaotisk, folk var hjälpsamma med att bära ut apparater och senare på kvällen kunde man sätta lapp med bud på de objekt man var intresserad av medan de stod kvar i lokalen. Därefter följde den kvarvarande publiken Pier i gångarna och hade tillfälle att bjuda över. Även på söndagförmiddagen kunde man handla det man hade grunnat på över natten.
Måtte inte containern fyllas utan att det ordnas fler köptillfällen först, inte för att jag åker 90 mil en gång till utan för att materielen ska hamna i händer där den gör nytta.

Lennart

soda

Inlägg av soda » 4 oktober 2010, 18:02

Instämmer med Lennon. Jag är mycket imponerad av hur väl man skötte allting och hur smidigt det fungerade trots att auktionen hölls på en plats där man var tvungen att ta alla förutsättningar som de var.

Bättre auktionsropare har i alla fall jag inte mött utanför de professionella leden (och inte alltid där heller) och den administrativa biten fungerade oklanderligt. Upplägget var väl i enlighet med vad en majoritet av de närvarande önskade sig och jag var i alla fall helt nöjd.

Ingen kan väl klaga över att grejorna blev för dyra? Samtidigt kändes det rätt att bättre prylar ändå stack iväg lite i pris genom att där fanns ett par handlare, när samlarna väl blivit lite mätta. Jag beklagar förstås att svenska apparater lämnar Sverige, men inser ju samtidigt att de inte hamnar i sjön hos danska, italienska, tyska eller tjeckiska samlare heller.

Det grämer mig att jag åkte ifrån en radio som jag hade köpt golvhögtalaren till, av ren trötthet, men annars är jag väldigt nöjd med lördagen.

Det blev en lång dag dock. Jag gick upp tjugo över tre på morgonen och var hemma halv fyra på natten, så jag tog dygnet med lite marginal. Har inte riktigt hämtat mig än...

Användarvisningsbild
Johan
Site Admin
Kontakt:

Nu var det över...

Inlägg av Johan » 4 oktober 2010, 19:23

Instämmer med föregående talare, bättre auktionsutropare får man leta efter! Själv är jag nöjd med flera lådor servicemanualer, där många hål har täppts till! Även en hel del skalglas hamnade till slut i min hög. I radioväg var jag mer tillbakadragen. En del transistorapparater, SABA med motordrift och en Braun: "snövits kista" får räknas till fynden.

Ett besök på söndagen för att plocka hem det jag inte fick in i bilen resulterade i lite mer manualer samt ytterligare några apparater. Den blåa containern var då på väg att fyllas...

ricard
Kontakt:

Inlägg av ricard » 4 oktober 2010, 20:13

Det var inte meningen att låta negativ. Jag var mycket nöjd med dagen, en fantastisk upplevelse, och bra stämning, grämade mig mest över att jag var tvungen att åka när jag var så det fanns fler objekt som jag hade velat buda på men som fick vara. Det var inte lätt att överblicka hur lång tid allt skulle ta (vilket naturligtvis berodde på att ingen kunde veta...). Fyllde ändå bilen så det får anses lyckat.

Trots förhoppningarna här ovan så är det väl slut nu, och den 'blåa containern' har fått sitt och huset tömt, eller...?

/Ricard
"Ich bin der Musikant mit Taschenrechner in der Hand."

Skriv svar