God jul och gott nytt 2015!

Diskussioner inom ämnen som inte passar någon annanstans.
Användarvisningsbild
Johan
Site Admin
Kontakt:

God jul och gott nytt 2015!

Inläggav Johan » 16 december 2014, 22:44

Ännu ett radioår går mot sitt slut och jag tänkte ge mig på att summera lite och spåna om framtiden! För min egen del har radioaktiviteten fått träda tillbaka lite för en ny tjej som kom i september. Detta har främst märkts genom lite mindre aktivitet här på forumet.

Utöver familjära angelägenheter var det ett händelserikt radioår ur många aspekter. Vi arrangerade vår 9:e radiomässa i Olofström i slutet av Juli med ett uppskattat föredrag av Björn Magnusson om yttre renovering av radioapparater. Den 9:e mässan blir också den sista radiomässan i Olofström för föreningens del. Vår första mässa arrangerades den 10 september 2005 och det känns lite vemodigt.

20 september arrangerades veteranljuddagen av Hörby radioförening. Ambitionen finns att fortsätta med detta arrangemang och ersätta den årliga träffen i Olofström med denna aktivitet. Trots att annonsering medvetet inte lades ut i någon större omfattning mötte veteranljuddagen stort intresse och uppmärksammades av bl.a. Skånska Dagbladet. I anslutning till föreningens lokaler kan man med fördel arrangera en sälj/köp/bytes-träff, som också skedde vid den första träffen. Jag hoppas återkomma kring aktiviteter under våren!

Jag besökte även Jönköpings radiomuseum för första gången (jag borde skämmas!). Verksamheten har fått problem med lokaler och jag hoppas man kan hitta en annan lösning än att magasinera museiföremålen. Om någon vet mer om framtiden får man gärna återkomma!

Avslutningsvis vill jag önska alla medlemmar en god jul och gott nytt radioår 2015!
Bilagor
jul2014.jpg
Tomten hittade bandspelaravdelningen detta år...
jul2014.jpg (384.88 KiB) Visad 1462 gånger

Återgå till "Övrigt"